Visuel Identitet for et dansk fødevareikon
Royal Greenland
Opgaven med at forynge Royal Greenlands visuelle identitet blev sat i gang dels på grund af ønsket om en mere nutidig udtryk, dels på grund af ønsket om en mere ensartet profil i markedet – fortrinsvis på emballagerne – og dels fordi hoffet protesterede mod den måde Royal Greenland grafisk har brugt prædikatet kongelig hofleverandør og krone i det daværende logo.
Opgavens fokus var primært emballagerne i køle og frysediske, der skal klare sig uden særlig meget marketingstøtte. Men opgave indeholdt også logodesign, brevlinjer, skilte, kommunikationsdesign – ja alt fra kuglepenne til trawlere.
Royal Greenlands emballageserie indeholder en lang række produkter i mange forskellige emballagestørrelser og former.
Emballagerne skal klart udtrykke produkternes oprindelse, hvorvidt det er et fersk eller forarbejdet produkt – samtidigt skal emballagerne udtrykke Royal Greenlands værdier.
Designinvesteringen sikres i en designmanualAlle de væsentligste beslutninger for designet samledes i designmanualen med beskrivelse af logobrug, typografi, farver, billedbrug, papirprogram, emballage-opbygning mm.
Designmanualen skal sikre, at der bliver ved med at være et ensartet udtryk i Royal Greenlands visuelle identitet.
Udarbejdet for Krogh&Co