Visuel identitet – en vigtig konkurrenceparameter

ME-FA

Når konkurrencen skærpes bliver den visuelle identitet en vigtig konkurrenceparameter

Navnet ME-FA står for noget så prosaisk som ”metalfabrikken”, og det var, hvad ME-FA havde arbejdet op fra – med succes. En metalfabrik var også det, det gamle logo og den gamle emballage refererede til (se illustration af gammel emballage med logo).

Den position blev udfordret af udenlandske konkurrenter – sammen med et stigende krav til postkassernes design og emballagernes udseende.

ME-FA’s identitet udtrykker enkelthed, funktionalitet, styrke og skandinavisk design. Men emballagen fortæller også om de mange kvaliteter postkasserne har, og de ekstrakøb man kan gøre til sin postkasse. Når emballagen står på reoler danner den et markant mønster med de røde flader.

Den nye identitet med de nye emballager medførte et markant mersalg i byggemarkeder. Ikke mindst fordi folk nu kunne være bekendt at give en ME-FA postkasse i gave – nu den var flot pakket ind.

Arbejdet omfatter udvikling af logo, papirprogram og ikke mindst nye markante salgsemballager.

Udarbejdet for Gramstrup Design